вторник, 5 юли 2011 г.

Как мечката пазила лозето

Наел един човек мечка да охранява лозето му. Дошло време да се събира реколтата, вино да се прави. Взел човекът голям кош, отишъл на лозето. И що да види - там ни грозд, ни зрънце!
Добре се грижила мечката за лозето. Узрее зрънце, пробва го. Заруменее грозд, полакоми се. И сама не усетила как изяла всичкото грозде.
Огорчил се човекът, заплакал.
А мечката като видяла, че човекът плаче, отишла в другия край на лозето и ревнала и тя. Реве и с космата лапа очите си трие.
-Аз е ясно защо плача, - казал човекът - за цялата зима без вино ме остави. Ами ти, разбойнико, защо ревеш?
-Ех, човече, - отвърнала мечката - твоята беда не е беда. Това лято остана без грозде, другото ново ще узрее. А за мен е наистина лошо. Всички наоколо ще разберат що за пазач съм и никой повече няма да иска да ме наеме. Затова и плача и не мога да се утеша!

сръбска приказка

0 коментара:

Публикуване на коментар