сряда, 25 април 2012 г.

Вирусен маркетинг

Веднъж при милионера Барнъм дошъл енергичен на вид мъж с молба за пари. Барнъм му предложил да заработи исканата сума. И му дал една твърде странна инструкция. Връчил му пет тухли, четири от които трябвало да разположи в определени точки около музея "Барнъм" - на Бродуей и пресечките и. С петата в ръка трябвало да ходи по онези, които вече са на земята, и да ги подменя с тази, която е в ръцете му - взима една, оставя друга. И всеки път, когато часовникът на катедралата "Св. Павел" извести точен час, да си купи билет за музея, да влезе вътре и да обхожда залите определено време, след което отново да се захване с тухлите.
Работникът се захванал да изпълни дадената инструкция и половин час след това вече се била събрала многолюдна тълпа, която следяла действията му. Хората се чудели какво ли прави, за какво са му тия тухли и защо обикаля в кръг. Но той продължавал със заниманието си в пълно мълчание. В края на първия час всички тротоари били задръстени от сеирджии. Тогава той, както му било наредено, си купил билет и влязъл да разгледа музея, където прекарал четвърт час. Всеки път, когато го правел, най-любопитните също си купували билети и го следвали вътре с надеждата да успеят да разгадаят действията му. В продължение на няколко дни тълпата, която се трупала около музея, ставала все по-многолюдна, докато накрая не се намесила полицията, обезпокоена от черезвичайното стълпотворение. Работникът с тухлите бил отзован, но след този случай (поне по твърдение на Барнъм :) ), Бродуей станал най-оживеното място в Ню Йорк.



1 коментара:

почистващи препарати каза...

Хаха! Хареса ми! Това е истински маркетинг!

Публикуване на коментар